Autor Wątek: Słowniczek pojęć  (Przeczytany 2139 razy)

publiker.pl

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1 867
  • Pomógł: 0
    • Zobacz profil
Słowniczek pojęć
« dnia: 30 Wrzesień 2011, godz: 17:49 »
Anchor (podlinkowana fraza)
To słowo lub fraza, która jest tekstem odnośnika; w procesie promocji strony WWW anchorem powinno być słowo lub fraza, którą pozycjonujemy.

Katalog
Katalog stron WWW, to strona internetowa będąca zbiorem adresów stron WWW wraz z ich opisem. Katalogi mogą stosować podział wpisów na kategorie tematyczne jednopoziomowe (kategorie) albo dwupoziomowe (kategorie wraz z podkategoriami). Nowe wpisy w katalogu mogą być moderowane, co oznacza, że muszą one zostać sprawdzone i ręcznie zatwierdzone przez administratora katalogu. Moderacja taka może trwać nawet kilka tygodni. Katalogi przeważnie nie akceptują wpisów dotyczących podstron, ale są od tej reguły wyjątki (np. katalogi oparte o skrypty otwartyMini, qlWeb). Wpis dotyczący danego adresu URL może być dodany do katalogu tylko jeden raz, przy czym część katalogów dopuszcza dodanie tego samego adresu do kilku kategorii/podkategorii.

Link
Inaczej nazywany odnośnikiem, hiperłączem lub łącznikiem do innego dokumentu WWW ? jest to  zamieszczone na stronie internetowej odwołanie do innego dokumentu sieci Internet. Ułatwiają w znaczący sposób poruszanie się po sieci WWW, a ponadto mają bardzo istotny wpływ na pozycję stron w wynikach wyszukiwania np. Google. Ogólnie można powiedzieć, że im więcej linków prowadzących do naszej strony WWW, tym większa szansa na dobrą pozycję na liście wyników wyszukiwarek. Link zapisywany w kodzie HTML ma postać:

<a href="http://www.adres-strony.html" title="tytuł">anchor</a>

gdzie:
  • http://www.adres-strony.html ? to docelowy adres strony WWW, na którą wskazuje link;
  • tytuł ? to tytuł odnośnika, który jest widoczny po najechaniu na link myszką;
  • anchor ? to inaczej podlinkowana fraza, która stanowi tekst odnośnika widoczny dla użytkownika.

Linkowanie
Polega na umieszczaniu odnośnika do promowanej strony WWW na innych stronach internetowych. Zamieszczając wpis w katalogu/preclu zyskujemy odnośnik do naszej strony, co nazywamy linkowaniem z katalogu/precla do naszej strony WWW. Jest to aktualnie jedna z podstawowych technik pozycjonowania stron internetowych.

Indexed Pages (IP)
IP określa liczbę podstron danego serwisu WWW zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google. Wartość IP można sprawdzić ręcznie wpisując w Google zapytanie postaci ?site:XXX?, gdzie XXX to adres sprawdzanej strony WWW, np. ?site:waluty.onet.pl?. Takie zapytanie zwróci nam odpowiedź ?Około 308,000 wyników?, to oznacza, że IP dla domney waluty.onet.pl wynosi około 308 tysięcy. Oczywiście wartość IP zmienia się w czasie. Strony, dla który wartość IP jest równa zeru są potocznie określane mianem stron zbanowanych przez Google, czyli stron wyrzuconych z indeksu.

Indexed Pages Miesięczny (IPM)
IPM określa liczbę podstron danego serwisu WWW zaindeksowanych przez wyszukiwarkę Google w ciągu ostatniego miesiąca. Ten parametry jest bardzo użyteczny przede wszystkim podczas katalogowania ręcznego (przy użyciu programu Publiker Klient dla Windows), ponieważ dzięki niemu możemy zorientować się, czy katalog jest aktywny i przyjmuje nowe wpisy, które są indeksowane przez Google.

Page Rank (PR)
Jest to liczba z przedziału od 0 do 10 nadawana stronom WWW przez wyszukiwarkę Google. Liczba ta jest swego rodzaju miernikiem jakości strony. Im wyższy Page Rank strony (katalogu, precla), tym przypuszczalnie wyższa moc pozycjonująca linków na niej umieszczonych.

Podlinkowanie
Polega na promowaniu naszych wpisów w katalogach oraz artykułów w preclach, które zamieściliśmy w procesie linkowania. Dla przykładu przyjmijmy, że promując adres www.publiker.pl zamieściliśmy wpis w katalogu www.seokatalogi.com.pl (linkowanie z katalogu) oraz wysłaliśmy artykuł do precla www.publishing.waw.pl (linkowanie z precla). Nasze wpisy na tych stronach zostały opublikowane i odnalezione przez Publikera ? adresy podstron, na których są nasze wpisy to przykładowo: http://www.seokatalogi.com.pl/internet-i-komputery/katalogowanie-w-seokatalogach,wpis,183/ oraz http://www.publishing.waw.pl/18336,artykul,Publiker-reczne-katalogowanie.html. W procesie podlinkowywania chcemy promować te dwa wpisy, czyli wysyłać te adresy do innych katalogów/precli. Dzięki temu nasze promowane wpisy zostaną szybciej odnalezione przez roboty wyszukujące oraz będą one miały znacząco większą wartość z punktu widzenia pozycjonowania. Roboty wyszukujące (np. Google) uznają bowiem, że skoro do danego wpisu/artykułu prowadzą odnośniki z wielu innych stron, to taki artykuł musi zawierać interesujące i wartościowe informacje ? i o to właśnie chodzi ? a przy okazji w tym wpisie/artykule jest nasz link do strony www.publiker.pl, co oczywiście odnotują roboty wyszukujące. Podlinkowywanie to stosunkowo nowy sposób pozycjonowania, dzięki czemu może przynosić bardzo dobre rezultaty. Publiker umożliwia automatyczne podlinkowywanie wpisów z katalogów, precli oraz systemów wymiany linków.

Precel (Presell Pages)
Początkowo określenie presell pages dotyczyło artykułów sponsorowanych wykorzystywanych w marketingu internetowym. Aktualnie sformułowanie to dotyczy przede wszystkim pozycjonowania, i oznacza stronę WWW (potocznie zwaną preclem) będącą miejscem publikowania artykułów promujących strony internetowe. W treść artykułów wplecione są linki prowadzące do promowanych stron WWW.  Anchorem odnośnika w takim tekście jest przeważnie pozycjonowane słowo kluczowe związane z naszą działalnością. Podobnie jak w przypadku katalogów, precle mogą być moderowane, a zatem tworząc artykuły do publikowania na tego typu stronach musimy zadbać o ich wartość merytoryczną i poprawność gramatyczną, ortograficzną i stylistyczną. Przeważnie akceptowane są artykuły zawierające od 1 do 3 linków w treści. Tekst artykułu powinien być tematycznie powiązany z promowaną stroną WWW. Tego rodzaju teksty nie tylko bardzo pozytywnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach, ale również mogą być źródłem wielu odwiedzin bezpośrednich przez osoby szukające informacji na dany temat w Internecie.

System wymiany linków (SWL)
To sposób na automatyczną wymianę linków pomiędzy stronami WWW. Przystępując do takiego systemu oferujemy miejsce na linki partnerskie na naszej stronie internetowej, a w zamian otrzymujemy możliwość publikacji naszych linków na innych stronach uczestniczących w systemie. Za cały proces rozdzielania linków odpowiedzialny jest system wymiany linków. Jednymi z najpopularniejszych systemów SWL są: e-weblink.com oraz gotlink.pl. Punkty w tych systemach można zdobyć dołączając naszą stronę do systemu lub też kupując punkty od innych użytkowników systemu. Więcej informacji o tych systemach znajdziesz na stronach www.e-weblink.com, www.gotlink.pl.

URL
Adres URL (ang. Uniform Resource Locator), to ogólnie rzecz ujmując adres strony internetowej w pełnej postaci, np.: http://www.publiker.pl/a/pomoc/pomoc-faq-czesto-zadawane-pytania.html
« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2012, godz: 20:18 wysłana przez publiker.pl »