Autor Wątek: System reputacji dla precli/katalogów  (Przeczytany 1233 razy)

wodnick

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 403
  • Pomógł: 11
    • Zobacz profil
System reputacji dla precli/katalogów
« dnia: 23 Maj 2012, godz: 22:42 »
Witam.

Weryfikując od czasu do czasu linki dodawane przez publikera, doszedłem do wniosku, że żadna z metod automatycznych określających jakość katalogu/precla nie jest idealna.
Mam na myśli współczynniki PR / IP /IPM, które możemy używać definiując kolejność i zakres wyboru katalogów / precli używanych podczas linkowania / podlinkowania.

PR - bo jest zmienne i nie zawsze miarodajne - co z wysokiego PR jak IP jest małe w stosunku do liczby stron, a linki po dodaniu nie są publikowana na głównej.

IP - bo nawet jak małe, dostaje się mocnego strzała gdy IP wyższe a linki po dodaniu lądują na pierwszą.

IPM - bo... bo nie wierzę w liczby podawane przez Google. Korygując oferty dla klientów, czasem łapię Google na tym, że współczynniki z narzędzi Analytics i AdWords potrafią się zmienić z dnia na dzień o 20 a czasami i o więcej niż 100%. Mam na myśli np. miesięczna liczbę zapytań czy liczbę wyników zwracana przez zwykłego Googla Szukajkę. Gugiel daje rzetelnie tylko te dane co chce i tylko kiedy chce. Wiem że są wahania pomiędzy DC, ale czasami (często) tego się nie da niczym wytłumaczyć. Poza tym mamy kilka stron zapleczowych, które przy stałym IP (IPM=0) dają potężnego kopa.

Z kolei uważam, jak w średniowieczu, że vox populi vox dei, szczególnie jeśli jest to vox populi 2.0, czyli społecznościowe budowanie wartości netu.

No i czas na konkluzję.

Wyobrażam sobie przy każdym z sukcesem dodanym (i tylko przy dodanym) linku w statystykach (nie przy katalogu) skalę od 1 do 5 gwiazdek, w którą można kliknąć.
Jak w Amazonie.
Użytkownik (taki jak ja) weryfikując co się stało z jego wpisem, mógłby ocenić swoje zadowolenie lub niezadowolenie, wskazując w skali od 1 do 5 jakość tego co dostał.
Kryteria byłyby oczywiście subiektywne, aczkolwiek IMO powinno się oceniać:
- link do naszej strony (jest / nie ma)
- anchor tekst (jest / zwykły URL)
- kodowanie znaczków (jest / krzaki)
- SWLe podczepione do precla / katalogu
- ogólna jakość katalogu / precla (czasami wiele rzeczy jest wysypane)
- dużą liczbę spam linków (wia6ra, strony innojęzyczne)

Taka ocena leciała by do centrali publikera (za razem albo co jakiś czas w pakietach) i tam byłaby sumowana.
Przy katalogach / preclach ocena mogła by się pojawiać dopiero po odpowiedniej liczbie głosów, np. 5.
W programie mogłaby się wtedy pojawić opcja użyj katalogu / precla z oceną większa niż 3.
Albo nie mniejszą niż 3, włączając w to katalogi / precle nierankowane (zakładam że selekcja w postaci ocen zachodziła by głównie negatywna).

Ufff.

Wiem że to nie jest proste do wdrożenia, ale z drugiej stronie przy odpowiedniej masie mogłoby znacząco wzbogacić publikera o czynnik ludzki.

Z pozdrowieniami,
wodnick

ragnar23

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 480
  • Pomógł: 9
    • Zobacz profil
Odp: System reputacji dla precli/katalogów
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Maj 2012, godz: 22:55 »
napiszę tak:
szczytny cel, fajna idea...

a teraz okiem realisty:
publiker to automat, którego trzeba doglądać jak każdego - aktualnie dużo jest parametrów, które ustalają użytkownicy za pomocą Publiker Klient, ale jak dużo osób to robi? Już samo doglądanie publikera jest na tyle czasochłonne, że ja mając do ogarniania około 80 projektów, nie miałbym czasu na ocenianie katalogów/precli, które dodały mój link :P

no chyba że jestem jakiś inny :P